Wednesday, January 12, 2011

:: Simple English : Siri Khas Untuk Pelajar Sekolah

Khas buat adik-adik dari sekolah rendah dan menengah!

MutiaraFM Pulau Pinang akan menyiarkan satu siri/episod khas Simple English khusus buat adik-adik. Melalui siri khas ini, adik-adik berpeluang memenangi hadiah saguhati sumbangan Utusan Publications & Distributors Sdn Bhd (UPND) dan juga Kak Syalina Ahmad. Ini bermakna, hanya adik-adik sahaja yang layak memenangi hadiah pada hari tersebut!

Ooya, tetapi ada syaratnya ya ;)

Apa yang perlu adik-adik lakukan ialah menghubungi MutiaraFM ketika siri tersebut berlangsung dan laksanakan tugasan yang kami berikan. Apakah tugasannya? Kak Syalina dan DJ Nurul akan umumkan nanti dalam rancangan Simple English. Pengumuman akan dibuat di antara siri kelima hingga kesepuluh.

Ooops! Bagaimana jika adik-adik tidak dapat mendengar kerana berada di sekolah? Baiklah, ini ada beberapa cadangan :

(1) Mohon pertolongan ibu, bapa, mahu pun guru untuk mendengar Simple English bagi pihak adik-adik bagi mengetahui apakah tugasannya.

(2) Beritahu kepada guru bahasa Inggeris adik-adik di sekolah mengenai Simple English. Kemudian, beritahu kepadanya bahawa adik mahu menyahut cabaran Kak Syalina dan DJ Nurul. Mungkin juga adik-adik boleh mencadangkan kepada guru adik untuk sama-sama mendengar Simple English di sekolah :)

Nota: Maklumat tugasan akan diberikan seminggu sebelum siri khas tersebut ke udara. Jadi, sempatlah adik-adik membuat persiapan yang secukupnya!

Ooooya! Selain daripada hadiah sumbangan Utusan Publications dan Kak Syalina yang akan diberikan kepada adik-adik yang bertuah, sekolah adik-adik juga akan menerima kunjungan daripada Kak Syalina Ahmad. Kak Syalina akan mengadakan sesi bercerita dalam bahasa Inggeris di hadapan adik, guru-guru dan teman-teman sekolah yang lain. Ini bermakna, adik mendapat hadiah, sekolah adik juga mendapat hadiah!

Para ibu, bapa dan guru yang membaca pengumuman ini juga bolehlah memberitahu kepada anak-anak/murid/pelajar mengenai siri khas ini. Mari kita bersama-sama memberikan galakan kepada mereka untuk mencintai bahasa Inggeris!

Teruskan mendengar Simple English pada setiap hari Isnin jam 3:10 petang dan nantikan pengumuman daripada kami!



No comments: