Wednesday, March 16, 2011

:: Storytelling Competition : TAHNIAH Kepada Semua!



Alhamdulillah, "Simple English : Storytelling Competition" telah berlangsung dengan jayanya pada 13 Mac 2011 yang lepas di Auditorium Perpustakaan Awam Negeri Pulau Pinang.

Sebanyak sepuluh buah sekolah dari daerah Seberang Perai Tengah dan Seberang Perai Utara telah mengambil bahagian iaitu SK Ara Rendang, SK Bukit Teh, SK Kebuh Sireh, SK Mengkuang, SK Padang Menora, SK Permatang Buloh, SK Permatang Pasir, SK Permatang Pauh, SRI Al-Itqan dan SRI Al-Masriyah.

Tiga orang hakim yang cukup berpengalaman iaitu Saudara Mohamad Zulkurnain Abdul Rahman, Saudari Elena Affandi Tan dan Saudari Siti Aishah Ali telah mengadili pertandingan berkenaan. Ketiga-tiga orang hakim ini dilantik dengan kerjasama pihak Jabatan Pelajaran Negeri Pulau Pinang.

Berikut adalah senarai pemenang dan peserta yang mengambil bahagian :

TEMPAT PERTAMA :
Muhammad Zulhakimie bin Ahmad Zailani
SK Permatang Pauh
"The Fox and the Wood Cutter"

TEMPAT KEDUA :
Daniel Amirul bin Amir Hamzah
SRI Al-Masriyah
"The Shepherd and the Wolf"

TEMPAT KETIGA :
Amni Qistina binti Rizal Hafiz
SK Padang Menora
"The Little Red Hen"

SAGUHATI :

Anis Arifah binti Ahmad Shukri
SK Permatang Buloh
"The Ungrateful Owl"

Iffah Athirah binti Kithar
SRI Al-Itqan
"The Boy and the Apple Tree"

Intan Nurbalkis binti Amirruddin
SK Mengkuang
"The Ant and the Pigeon"

Khairanee binti Iro Iswono
SK Kebun Sireh
"The Tortoise and the Eagle"

Mustazirah binti Othman
SK Permatang Pasir
"The Foolish Miser"

Nur Fariiza binti Ahmad Zukri
SK Bukit Teh
"The Proud Deer"

Nur Syafiqah binti Sabiri
SK Ara Rendang
"The Monkey and the Dolphin"

Pertandingan ini diserikan lagi dengan bacaan doa oleh Adik Ahmad Luqman Siddiqiey bin Harryzan dari Sekolah Rendah Tahfiz Al-Islah (STAIL) dan bacaan puisi oleh Adik Nur Khairina Dayani binti Khalid dari SK Kepala Batas.

"Simple English : Storytelling Competition" telah dianjurkan oleh Pertubuhan IKRAM Seberang Perai Tengah dengan kerjasama Jabatan Pelajaran Negeri Pulau Pinang, Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Pulau Pinang dan MutiaraFM, manakala penaja pula terdiri daripada Munif Hijjaz Sdn Bhd, Hijjaz Records Sdn Bhd, Majalah Asuh (Galeri Ilmu Sdn Bhd), E-Sakinah Studio, Hasani Edar dan Smileyriver Online.

Pertandingan turut dibantu oleh petugas-petugas sukarela daripada Institut Pendidikan Guru Pulau Pinang (i4P) dan Universiti Sains Malaysia (USM). Selain itu, pihak Aqsa Syarif juga telah dijemput bagi membuat pameran dan tayangan video berkenaan Palestin di luar auditorium.

Pertandingan telah dirakam oleh MutiaraFM (RTM Pulau Pinang) bagi siaran dalam rancangan Simple English (siri ke-12 atau ke-13) dan rancangan Junior Genius. Terima kasih kepada Dj Nurul Husna selaku penerbit.

Secara keseluruhannya, pertandingan ini mencapai matlamatnya dalam memberi pendedahan kepada murid dan sekolah. Ada murid yang masih berani menyahut cabaran walaupun terpaksa berlatih sendiri kerana guru berkursus. Syabas kepada mereka semua.

Kami mengucapkan TAHNIAH kepada semua pemenang dan TERIMA KASIH kepada semua pihak yang terlibat menjayakan "Simple English : Storytelling Competition"!

(Klik atas gambar untuk besarkan saiz)






No comments: